Concertverslagen

2023

Zondag 26 maart 2023
Het Huis Van Eemnes
Elk kind groeit op met sprookjes: zij het Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen, De Gelaarsde Kat, Doornroosje, etc. Veelal worden deze sprookjes voorgelezen door (groot)ouders, of worden ze bekeken in een Disney-versie op tv. Hoe leuk is het dan om een sprookje "live bij te wonen? Dat kon op zondag 26 maart j.l. in het Huis van Eemnes, waar ons orkest het concert "Sprookjes” op zondag 26 maart a.s. om 15:00 u in de Theaterzaal van het Huis van Eemnes presenteerde. Samen met een verteller bracht het orkest diverse sprookjes tot leven. Ook de kinderen konden ook actief deelnemen aan het concert: zij gingen samen met het orkest een muziekstuk spelen. En als de (groot)ouders en de andere volwassenen maat konden houden mochten ook zij meedoen!

Vrijdag - Zondag (2-4 juni) 2023
De Kloostertuin Laren

Na het succesvolle Wij(n) Laren concert van vorig jaar gaven wij een vervolg hieraan. Muziekvereniging St. Jan ging een samen-werkings verband aan met zowel de Gooische Muziekschool als het Brinkhuis Laren, hetgeen resulteerde in een gloednieuw Zomer Muziek & Dans Festival Laren! De première van dit festival vond plaats van 2 - 4 juni en bood zeer gevarieerd Larens entertainment:
• Dansgroepen van Flash Dansstudio
• Mannenkoor de Speuit, met mystery guests
• MCC Next
• Kinderconcert vanuit de Gooische Muziekschool
• Zomerse muziek quiz
• Zondagochtend koffieconcert, met klarinet, piano & zang.

Hoogtepunt en afsluiter van het festival was het Summer Vibes Concert gepresenteerd door Muziekvereniging St. Jan, featuring zangeres Marjolein van den Hombergh, met in het voorprogramma Groovy Sunday: Swingende muziek met o.a. de soulvolle klanken van muziek van Aretha Franklin en verschillende jazz klassiekers met een vleugje blues & dixie. Als vanouds genieten!!!

Zondag 12 november
Ontmoetingskerk, Kerklaan 41, Laren

Ons jaarlijks Najaarsconcert in samenwerking met het dameskoor SmartTease.

2022

Afbeelding invoegen
1922
  Afbeelding invoegen

Afbeelding invoegen
2022

Zondag 13 februari 2022
Het Nieuwjaarsconcert

Opening van ons Jubileumjaar met een (wegens COVID) opgenomen Nieuwjaarsconcert in Studio Concordia te Bussum, onder leiding van onze eigen Marco de Jong. Dit concert kwam mede tot stand met de medewerking van onze Burgemeester en beschermheer, Drs. Nanning Mol, die zich ontpopte als een ervaren dirigent met de Radetzky Mars! Heel veel plezier met het bekijken van dit online Nieuwjaarsconcert via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=LKs2AQgKcko

Afbeelding invoegen
Drs. Nanning Mol

Zondag 12 juni 2022

Het Wij(n) Laren Concert

Kloostertuin achter het Brinkhuis, Laren

Afbeelding invoegen

Samen met de Larense bevolking maakten we hier een mooi "volksfeest" van, dat absoluut naar meer zal smaken…..

Onder de noemer: "Het Wij(n) Laren concert”, zette Sint Jan zich in het licht met muziek die aansloot bij de meest fantastische wijngebieden. U een wijntje - wij verzorgden de muziek!
Na de klanken van bekende chansons werd deze feestelijke happening afgesloten met heerlijke jazzmuziek!

Dit swingende buiten-evenement,
met medewerking van Jazz Combo Van Bemmel en Toneelgezelschap De Papegaai, vond plaats in de Kloostertuin (achter het Brinkhuis) in Laren - een bijzonder fraaie omgeving!

Zondag 9 oktober 2022
Jubileumconcert m.m.v. René van Kooten en Kinderkoor
Singer Concertzaal Laren

Afbeelding invoegen

De klap op de vuurpijl, de kers op de taart of zoals u wilt, het neusje van de zalm!
 Samen met musicalster, zanger & acteur René van Kooten (Les Misérables) speelde St. Jan de pannen van het dak: een muzikaal festijn met inbreng van een groot kinderkoor. Een waardige afronding van ons Jubileumjaar!

Meer informatie kunt u vinden op de  Contact pagina.